Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie vind je in ons privacybeleid.

×

Voorne-Putten, 1 van de grotere parels in de schelp

• CamperHomie

Voorne- Putten is wel 1 van de grotere parels in de schelp. Uitgelaten en enthousiast als we zijn hebben we zin in een weekendje vol afwisseling in het najaar. Nou dat hebben we gekregen! Voorne-Putten is rijk aan historie, natuur, stranden en prachtige meren.

Klaar voor de ontdekkingsreis met de camper

Wij van team CamperHomie hebben natuur en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. We geven tips aan de bewuste kampeerder. Één van die tips hebben we zelf tot leven gebracht. We hebben een camper geboekt via een deelplatform. Dit voorkomt dat er campers stil blijven staan, er minder gemaakt worden en er dus uiteindelijk minder afval zal zijn. Nu kunnen we een camper ophalen op de route naar Voorne- Putten dus dat is ook nog eens minder uitstoot! Klinkt nu al als win- win.

Midicamping van der Burgh

Vroeg in de middag hebben we een heerlijke lunch mogen nuttigen aan 1 van de havens welke Voorne- Putten rijk is, de jachthaven Marina. Voor een hapje en een drankje, een wandeling of een dutje, mag je hier best even blijven staan. Overnachten mag je niet. Nu al een unieke plek en opgeladen om de camping op te zoeken. www.midicamping.nl

Die hadden we zo gevonden. Midicamping van der Burgh. De naam valt ons al op. Normaal gezien heb je een mini camping of een camping, dit is dus een groter mini camping en dan krijg je een midi camping.

We zetten de camperbus aan de kant en worden vriendelijk ontvangen door de ervaren camping eigenaar.

Wat een verrassing, er is nog een plek met privé sanitair! Een pure verwennerij. Met een camper kun je natuurlijk je eigen voorzieningen bij hebben maar deze keer hebben we een Citrioënbus uit 1980 mee. Daar zit nog geen douche in kunnen we je vertellen. Dus deze bijkomstigheid kon nu al niet stuk.

De eigenaar legt ons uit waar we zijn moeten en aangekomen blijkt dit een fantastisch ruime plaats, met inderdaad een eigen badkamer naast je kampeerplek! De camper staat, we flappen de stoelen naar buiten, zetten de tafel erbij en het weekend kan beginnen!

Mel en Jel op camping van den Burg

Toch maar een plasje voor we vertrekken naar het volgend avontuur. Dit kan natuurlijk gewoon op de eigen toilet. Geen wachtrijen, geen buurvrouw die naast je zit maar gewoon de sleutel omdraaien en je staat in je eigen privé badkamer! En warempel zo voelt het echt, we hadden de handdoeken helemaal niet mee hoeven nemen, net als de toilettas. De handdoeken hangen er gewoon. Er staat zelfs een hele mand gevuld met mini’s inclusief een shampoobar en het is nog eens heerlijk schoon. Ons geluk kan niet op, midicamping van der Burgh denkt ook nog eens mee met het milieu!

Kampeerplaats

Duurzaam weetje; 1 shampoobar vervangt gemiddeld 3 plastic shampooflessen.

Oh Rockanje, Badplaats zonder franje.

Midicamping van der Burgh heeft nog eens twee fietsen voor ons beschikbaar. Daar maken we graag gebruik van. Op de fiets met de neus in de wind en het zonnetje op de kop fietsen we naar Rockanje. “Oh badplaats zonder franje, daar wandel je en ontspan je”; quote Gerard Cox.

Nou Gerard we snappen je. De zon is onze grootste vriend, dus na een riante fietstocht gaan we op zoek naar Beachclub Havana. Wat een gaaf zicht met die prachtige kleuren en die vele kiters voor de strandtent. Er staat een flinke wind dus we zien een paar onmogelijke sprongen. Van sport kijken krijg je dorst dus we pakken een biertje op het terras. Je merkt dat de bewoners trots zijn op hun dorp, ze vertellen je graag alles wat je wilt weten. www.havana.nl

Beachclub Havana

Avondrit terug naar de camping

Tegen de avond vinden we onze weg, langs de goed begaanbare fietspaden, terug naar de camping. Deze camping ligt niet ver weg en is dus zo aan te fietsen. Aangekomen lopen we nog even langs de velen dieren die er zijn. Kleine kinderen kunnen hier hun hart ophalen want ze mogen zelfs met de konijnen, geitjes en herten kroelen! In de zomer kunnen ze een ritje maken op de pony’s en we worden zelf nog begroet door de struisvogel. Hoe leuk is dat.

Struisvogel

Het is een familie camping en dat is te zien. Er zijn genoeg faciliteiten voor de kids om zich goed bezig te houden. Er is een speeltuin, er zijn skelters, er zijn dieren en er is genoeg ruimte om te spelen. Volgende keer nemen we ze maar mee… misschien.

Camping van den Burg

Het is nu najaar en bij genoeg aanvragen komt zelfs de pizzabus langs de camping om op een unieke wijze pizza’s te bakken en te serveren. In het hoogseizoen is deze er elke week. Evenals andere lokale ondernemers welke de producten aan komen bieden.

Het eiland Voorne -Putten heeft nog meer te bieden

De volgende ochtend hebben we heerlijk geslapen en worden we verrast door de dochter van de camping met een ontbijt! Een eigen badkamer én een ontbijt! De hotels kunnen inpakken als je het ons vraagt. Dit ontbijt is op de camping bij te boeken.

Na het ontbijt en een frisse (privé) douche mogen we op pad met een E-chopper! Te gek. Voor degene die dit niet kennen, dit is een stoere elektrische scooter. Deze kunnen we boeken bij Eurowheelz.nl. In ons geval kunnen we er een ophalen bij Europarcs in Hellevoetsluis. Fantastisch zijn die dingen! Ons groene hart gaat weer sneller kloppen en na een korte uitleg zijn we vertrokken. Die dingen gaan verrassend snel.

E-chopper

We hebben wat route kaarten meegekregen, welke achteraf overbodig blijken want je kunt meneer Google gewoon aan je stuur hangen. De weg naar Oostvoorne was dus ook zo gevonden.

Molen en historie in Oostvoorne

In Oostvoorne staat een gave oude molen. Deze viert dit jaar zijn 200ste verjaardag. We gaan dus graag op verjaardagsvisite! De molen ligt aan een typische voorns dijkje. Deze molen is een type grondzeiler (hebben we even op moeten zoeken) en is druk met het malen van graan. Het blijft altijd magisch om te zien hoe deze gebouwen bedacht zijn. De functies zijn nog in tact.

Oostvoorne ligt aan het uiterst puntje van het eiland Voorne- Putten. Het heeft een historische dorpskern met idyllische huisjes.
www.molenoostvoorne.nl

Oostvoorne

De volgende stop is Brielle

Eerst een koffiestop bij het Brielse meer. Het Brielse meer is in het najaar zo een gave plek. We boffen echt met het Nederlandse weer want ook vandaag laat de zon zich volop zien. Er is verschillende horeca aanwezig. Er zijn watersport verenigingen en een hoop bootjes die een heerlijke dag ontspanning zoeken in het najaarszonnetje.

Wat ze op dit eiland zo goed gedaan hebben is al die fietspaden. Het is super makkelijk om van de ene naar de andere kant te komen. De borden zijn duidelijk, de fietspaden zijn breed en overzichtelijk.

We worden blij wanneer we alle fietsers op onze E-chopper inhalen, want zij moeten aardig trappen tegen de wind in. De glimlach komt vanzelf op je gezicht.

e-chopper

Daar ben je dan, de mooie stad Brielle. Hier zijn we erg nieuwsgierig naar. We hebben ons laten vertellen dat de stad nog steeds haar oude stadswallen bezit, gebouwd volgens het oud-Nederlands vestingstelsel. De vestinggordel van Den Briel heeft negen bastions en vijf ravelijnen en is gerestaureerd tussen 1972 en 1975.

We toeren door de leuke straatjes en zien prachtige haven welke je uitnodigt om verder te komen kijken. We raken met twee dames in gesprek, zij woont op het leukst plekje voor de brug in Brielle. Nog voor je het centrum inrijdt. Ze zegt; hier ga ik nooit mee weg, hier is altijd wat te beleven. Dat geloven we gelijk.

Brielle

Wat opvalt is de historische sfeer aan huizenbouw in de straatjes welke we bezoeken. De kleine souvenirshopjes en restaurants bieden voor elk wat wils. Ooooh wij moeten opschieten want door al deze indrukken vergeten we de tijd en zijn we te laat om de E-choppers in te leveren!

Ons bezoek van twee dagen was veeeeel te kort om het eiland te bezoeken. We hebben ons gelukkig goed voor kunnen bereiden via de site van www.opvoorneputten.nl/. Wat is daar veel informatie te vinden zeg.

Op Voorne- Putten blijf shinen en see you next time!

PS; uiteraard hebben de uitstoot van onze reis gecompenseerd via www.camperhomie.com.