Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie vind je in ons privacybeleid.

×

Tuin kamperen, een unieke ervaring

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Meld je aan of log in om een reactie te plaatsen.

Annemiek 22 september 2022 om 19:13

Tuin kamperen, een unieke ervaring

Annemiek

Tuin kamperen een unieke ervaring
Ik was op zoek naar een ander soort vakantie, een die iets unieks biedt. Ik hield vroeger van luxe hotels, maar vind ze niet meer bevredigend. Dus ik wilde een ander soort avontuur aangaan. Of het nu binnen Nederland was of niet.
Ik had al vaker over “Tuinkamperen” gelezen. België kwam er het eerste mee met het burgerconcept “Welcome to my garden” en nu volgen andere europese landen. Dat moest ik een keer mee maken. Het valt eigenlijk wel onder wildkamperen, en daar zijn een aantal regels aan verbonden in Nederland

Een grappig idee vond ik zelf, want waarom ook niet? Tuinkamperen kan op steeds meerdere plekken. Vaak bij particulieren zelf waar je per nacht voor betaalt om in de tuin te kamperen. Soms staat er al een caravan beschikbaar, maar vaak ook niet. Dan kun je je eigen camper neerzetten of je kunt een camper huren via. Of je neemt gewoon een aantal tentjes mee.

Nederland is een land vol met groen, en blauw en dus is het niet echt moeilijk om een boerderij te vinden of een grote achtertuin. Ik wist nog toen mijn oom en tante een grote villa had met daarachter een voetbalveld. Dat was echt leuk, bij familiefeestjes huurden we een grote springkussen. Zetten wat tentjes neer en maakten een leuk kampvuur. Zo hadden we toch een vakantiegevoel terwijl we dichtbij huis waren.
Nu tuinkamperen een opkomende trend van vakantie is denk ik daar vaak aan terug, maar dat voetbalveld is er niet meer. Dat is verplaatst door nieuwbouw huizen. Maar goed dat weerhield mij niet om dit avontuur aan te gaan

Op zoek naar een tuinkampeerplaats
Kamperen op een boerenerf zou in de praktijk helemaal niet moeilijk hoeven te zijn, want je kunt het ook gewoon netjes vragen aan de boer, maar heb het lef maar eens om het te vragen. Ik had het geluk dat een boer gewoon toestemming gaf. Hij vond het zelfs een erg leuk initiatief. Mits je alles netjes achter laat gaf hij aan. Nou dat was geen probleem hoor. De boer en zijn vrouw kwamen zelfs in de avond marshmallows eten en gitaar spelen.

Leuke dingen om te doen tijdens het tuinkamperen
Gelukkig hoefden wij ons niet te vervelen. Wij namen het klassieke kaartspel Rummikub en andere bordspellen mee zodat we urenlang plezier hadden! Het is tegenwoordig niet moeilijk om een beetje ontspanning te vinden, dankzij de overvloed aan afleidingen van het leven.
Je zult het gevoel hebben dat je in de tuin kampeert als je films kijkt onder de sterrenhemel. Het enige dat je nodig hebt, is een buitenprojectie en wat witte lakens om een jouw lievelingsfilm te kijken.

Wij keken die nacht de film “into the wild”. Een aanrader dat past bij het camperleven
Er zijn veel meer creatieve manieren om thuis of in het weiland een geweldige kampeerervaring in de buitenlucht te hebben. Hopelijk hebben we je met deze tips alvast op weg geholpen, om volop te genieten van het kamperen in eigen tuin. Check deze bestemmingen voor meer inspiratie!

Bijlagen:

Meld je aan of log in om een reactie te plaatsen.

Deel met je homies!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Become a homie!

Camperforum ofwel camper community!

Hi, leuk dat je er bent. Ben jij een startende camperaar of heb je al jaren lang ervaring in het camperleven? Elkaar inspireren en samen compenseren, is het idee. #resposiblehomie

Dit is een plaats waar camperliefhebbers /vanlifers die tips en tricks kunnen plaatsten of laat je inspireren.

Er staan camper blogs en camper nieuwsberichten op de site ook daar is je mening van harte welkom. Dit camperforum ofwel de community is dus voor en door jullie zelf gemaakt.

Aanmelden