Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie vind je in ons privacybeleid.

×

Video over test van alternatieve diesel voor Johan zijn camperbus.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Meld je aan of log in om een reactie te plaatsen.

CamperHomie 12 maart 2021 om 14:17

Video over test van alternatieve diesel voor Johan zijn camperbus.

CamperHomie

Als eigenaar én liefhebber van een grote, oude (’87) en nogal zware, dus diesel-slurpende, camper voelde Johan zich toch wel meer en meer bezwaard: hoe kun je in deze tijd zo’n ding nou rijden – en op de weg houden! – zonder je eigen overtuigingen en onze omgeving geweld aan te doen?

Hij maakte een video over de voor en nadelen.

Johan; Ik heb voor mijn eigen gemoedsrust en die omgeving i.i.g. een aardige oplossing gevonden: Renewable Diesel. Ook wel bekend als Blauwe Diesel. Bij de 100%-variant – die ik gebruik – levert dat een CO2 reductie op van bijna 90%. En een enorme reductie van zwaveluitstoot, fijnstof etc.
Het is aanmerkelijk duurder, maar dat moet dan maar; een camper is tenslotte een luxe-apparaat.
Ik heb het product getest (naast GTL, een andere variant) en dat leverde aardige resultaten op. Naast overigens een hoop lekkage-gedoe ☹

Bijlagen:

Meld je aan of log in om een reactie te plaatsen.

Deel met je homies!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Become a homie!

Camperforum ofwel camper community!

Hi, leuk dat je er bent. Ben jij een startende camperaar of heb je al jaren lang ervaring in het camperleven? Elkaar inspireren en samen compenseren, is het idee. #resposiblehomie

Dit is een plaats waar camperliefhebbers /vanlifers die tips en tricks kunnen plaatsten of laat je inspireren.

Er staan camper blogs en camper nieuwsberichten op de site ook daar is je mening van harte welkom. Dit camperforum ofwel de community is dus voor en door jullie zelf gemaakt.

Aanmelden